Natte vloeren en brillen - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Natte vloeren en brillen - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Natte vloeren en brillen

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

28 Juli 2008 | Maleisië, Kuching

Gisteren een voorspoedige reisdag gehad. Alles kwam en ging keurig op tijd.
Maar tijdens zo'n reisdag zie je wel een aantal openbare toiletten. Het is elke keer afwachten of het een zit- of hurktoilet is. Vaak zie je dat de ene helft, voor ons, normale toiletten zijn en de andere hurk. Het zijn dus 2 verschillende manieren van toiletteren. In de hurk vind je geen toiletpapier maar een kraan met slangetje en sproeier om de boel af te spoelen. Werkt prima, denk ik. Maar wel altijd een natte bende of dat er net gedoucht is. Dan heb je de zittoilet met papier. Heel vertrouwd voor ons. Maar dan hebben ze er toch ook zo'n slangetje met sproeier. De gevolgen kun je wel raden. Ook hier een natte vloer. Dus kort samengevat: meestal is de toilet nat. Niet vies maar nat.
In de toilet van het busstation van Johor Barhu hing een sticker met de volgende tekst: Je mag niet op de bril gaan staan, je mag de bril niet natmaken en je moet de vloer droog houden. Als ik er nog een tegen kom maak ik een foto. Maar toen ik op het vliegveld van Johor Barhu naar het toilet ging stonden er voetafdrukken op de bril, dus de stickers zijn niet overbodig.

• 28 Juli 2008 - 19:53

Karien:

Via T. jullie site doorgekregen. Leuk om alle belevenissen te lezen. Bijzonder hoor om zo'n reis met het hele gezin te maken. Geniet van elke minuut, ook al is het warm. Nog een fijne tijd en ik blijf jullie volgen!
    Groeten van Karien

• 28 Juli 2008 - 22:28

Wc-experience:

Hallo globetrotters,
    De laatste wc-experience van ons was niet muzikaal, maar in Peking. Wij hebben een gezellige hurktoilet conversatie meegemaakt. Het was een sociaal gebeuren: zo lekker met meerdere hurkers samen kletsen.
    Tot onze verbazing gingen de Chinese medewerkers van Eug op de wc-bril staan, zelfs na uitleg.
    Wij zijn net terug uit Frankrijk en kregen van Elly jullie webadres. Nu zitten we op ons terras (want het is lekker weer) in Hulten. De tomaten rijpen al lekker.
    Leuk om jullie berichten te lezen en jullie belevenissen te volgen. Wij wensen jullie veel plezier!
    Groeten,
    De Haasjes.