Met de boot naar het oerwoud - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Met de boot naar het oerwoud - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Met de boot naar het oerwoud

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

08 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een uitgebreid ontbijt zijn we er helemaal klaar voor om een aantal dagen " Back to Basic" te gaan.
We worden weer keurig opgehaald door het Ping busje en rijden naar het stuwmeer. Bij de dam staat het vrachtwagentje met de proviand en de gids. Als we geladen zijn varen we weg. Een rustig tempo en de wetenschap dat we 3 uur moeten varen voor de eerste aanlegplaats maakt sommige lui, die doen lekker een dutje. We krijgen een Maleisische lunch met rijst en kip. Later in de middag nog een snackje. Om 3 uur legt de boot aan bij een zandstrandje.
Hier kunnen we zwemmen, kanovaren, vlinders kijken en wat een mens al meer kan doen in het oerwoud. 's Avonds kampvuur en het het geluid van het oerwoud. We slapen op het bovendek. We hangen de klamboes op. Niet dat er veel muggen zitten maar wel allerlei ander vliegend spul waar je wakker van kunt schrikken.