Eindpunt Grote Oceaan - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Eindpunt Grote Oceaan - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Eindpunt Grote Oceaan

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

17 Maart 2016 | Costa Rica, San José

Vandaag vanuit Santa Elena op 1300 meter hoogte naar de kust. We starten de dag rustig en niet zo heel vroeg. We rijden door heel verschillende landschappen. Het zijn niet alleen bergen maar ook uitgestrekte vlaktes. Na onverharde wegen belanden we weer op de Pan Amerika snelwegwaarover we eerder vanuit Panama per bus reden. De planning was om het Nationale Park Rincon de la Vieja te gaan. Maar tijdens een chat met een medewerker begrijp ik dat gedeeltes van het park afgesloten zijn. Dus kiezen we ervoor om alleen de warmwater bronnen te bezoeken. Grappig, als je de bronnen wilt bereiken moet je eerst over de grond van een ander. Die persoon mag dan weer geld vragen voor de doorgang. En dus betalen we bij een slagboom 700 colon ( ruim 1 euro)
Als we bij de bronnen aankomen zit het vol met Franse bejaarden. Maar als de bus vertrekt zijn we de enige die overblijven. De badmeester haalt zijn keteltje met eten uit de 50C bron en gaat heerlijk zijn warme lunch zitten eten om daarna een dutje te doen. We vermaken ons prima en ik smeer me in met modder. Instructie is insmeren, 10 minuten laten drogen en dan afspoelen in de rivier. En inderdaad, het resultaat is een zacht velletje.
We stoppen even in La Fortuna om wat te eten en in de pizzatent zitten mensen voetbal te kijken.
Juventus tegen Munchen. Als er nog een doelpunt valt wordt het spannend en Piet blijft kijken. Maar als het op een verlenging uitdraaid vertrekken we, het gaat anders te lang duren. We rijden dit laaste stuk ook weer over vlakke weg met links en rechts verdorde weilanden waarin soms koeien staan. Duidelijk een veeteelt gebied. Maar ook duidelijk dat het regenseizoen hier binnenkort begint zodat de weilanden weer groen worden en veel bomen weer blad krijgen.
We bereiken na wat zoeken onze slaapplek voor de nacht. We slapen in een rioolbuis, 25 meter van de Grote Oceaan.
Het lukt enen niet de juiste kaart erbij te krijgen. Mocht het lijken dat we op Cuba zitten dan is dat natuurlijk niet zo

• 19 Maart 2016 - 10:48

Elly Havermans:

Hallo Piet en Ans, wat een belevenissen iedere dag. Het is geen rust vakantie maar veel bewegen en heel veel zien.
    Slapen in de rioolbuis? Goed dat daar een foto van was want dat klinkt als zwervers!
    Geniet er nog van het is hier toch nog ongezellig koud.
    groetjes uit Hulten kees en elly