Nog meer zee - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Nog meer zee - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Nog meer zee

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

23 Maart 2016 | Costa Rica, Uvita

Vandaag besluiten we weer de oceaan op te gaan, maar deze keer niet op eigen kracht. Het wordt een boottour van 3 uur. Langs de kust en om een paar eilandjes heen.
Deze keer iets later ontbijten, pas om 7 uur.
We zijn keurig op tijd en de rest van het gezelschap bestaat uit een groepje Amerikaanse scholieren met hun begeleiders en een Amerikaans echtpaar. We zitten ruim, met vijftien op een boot voor vijfentwintig man. Ook hier geen steiger maar de boot wordt in de branding getrokken en vastgehouden door een aantal man. Tot je knieen door het warme water en dan op de boot stappen. Werkt perfect. Het eerste deel is snorkelen boven een koraalrif. Veel vissen, plotseling komt er een school grote vissen voorbij, prachtig gezicht. Daarna varen we naar een rotsparij waar allerlei grotten door het water uitgesleten zijn. Prachtig gezicht, al dat opspattende water.
Zoals gebruikelijk volop vers fruit en water aan boord. Iets over twaalf zijn we weer terug. We lopen het Nationale Park uit en eten bij een van de restaurants een lokale lunch.
Het heetst van de dag brengen we door in en om ons hutje in de bergen. Als de zon wat minder sterk is gaan we op zoek naar de strandjes die we deze ochtend vanaf de boot gezien hebben.
Het lukt om het strandje met de grotten te vinden, maar we zijn niet de enigen.
Het is vakantietijd en heel veel Costa-ricanen vinden dit ook een mooi punt. Er is een compleet tentenkamp. Kleine tentjes in groepjes en daar weer bouwzeilen overheen gespannen. Dan nog een soort restaurantjes en winkeltje. Een bonte kermis.
Het water ordt door de grotten heengeperst, dus het water komt Aer met bulderend geweld uit, spectaculair gezicht.
Deze avond eten we weer in het restaurant bij de hutjes. Spectaculaire avondlucht, mooie finale van ons avontuur aan de Grote Oceaan.