Tijd voor Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Tijd voor Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Tijd voor Panama City

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

28 Maart 2016 | Panama, Panama-stad

Zaterdag.We zijn weer terug op de plek waar we een aantal weken terug aan onze reis begonnen zijn. Deze keer ligt het hostel in een andere wijk. Het is 10 minuten lopen van het park/boulevard dat aan de baai ligt. We willen nog een paar dingen bekijken in de stad als afsluiting. Het eerste programmaonderdeel is de oude stad. Dit ligt op een schiereiland een stuk verder op. We zijn niet te flauw en wandelen aan. Het hostel gaf de boodschap dat het 15 minuten lopen was maar dat was een beetje optimistisch ingeschat. Uiteindelijk was het een wandeling van 3 kwartier in de zon.
Pluspunt was dat we de pelikanen bezig zagen met hun duiken naar vis, altijd een mooi gezicht.
Voor dat we bij de oude stad aankomen lopen we even een rondje over de vismarkt.
Als we uiteindelijk arriveren in de oude stad zijn we dringend aan koffie toe.
De oude stad kan ons niet zo bekoren, er is nog veel opknapwerk te doen. Het zijn voornamelijk loze gevels die er staan, wachtend om weer de voorkant van een gebouw te worden. Ik. begrijp dat dit 5 jaar geleden nog een "no go" gebied was maar dat er nu heftige pogingen gedaan worden om het om te toveren in aan toeristisch punt. We bezoeken wel een paar kerkjes. Altijd leuk om te kijken welke heiligen er vereerd worden. Ik vind een St. Nicolaas altaar waar een paar mandjes met briefjes opstaan. Je mag hier je verzoekjes voor je naaste opschrijven en achterlaten. Hopend op voorspraak van St. Nicolaas.
Ergens in de hoek van de kerk vind ik de collecteschalen, panamahoeden aan een stok. Piet heeft een voorkeur voor vreemde straatjes, dus als we de wijk uitlopen komen we terecht in een restant van de verpauperde wijk. Hier allerlei verkoop, handel en kapper op straat. Maar ook een potje dammen met als schijven flessendoppen.
We lunchen bij de vismarkt in een van de restaurantjes: plastic tafels en stoelen, plastic servies, keiharde muziek buiten onder een parasol, tussen de Panamesen.
De middag gaan we naar de Albrook shoppingmall, de grootste in Panama City. Als ik binnenkom heb ik het gevoel dat ik een " Waar is Wally" boek binnenstap. We kijken uit op het foodcourt waar een draaimolen staat en waar het krioelt van de mensen. Allerlei muziek door elkaar.
We blijven in het winkelcentrum tot 7 uur om als afsluiting van de dag nog een keertje naar de waterkant te gaan om de skyline bij avond te zien. Er is nog volop leven in het park, er wordt volop gesport op de veldjes.
Het is weer een mooie dag geweest.