Sluizen - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Sluizen - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Sluizen

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

28 Maart 2016 | Panama, Panama-stad

Als je aan Panama denkt , denk je aan het Panamakanaal. Deze plek moeten we dus gezien hebben. Na het ontbijtje in de tuin gaan we op weg naar het busstation. Natuurlijk kun je een kant en klare excursie kopen maar het is veel leuker om er zelf naar toe te reizen. In dit geval is dit echt een makkie. We vinden op het Albrook busstation na wat rondvragen de juiste bus, kosten enkele reis $0,25. Het is een kwartiertje rijden met de stadsbus en worden voor de deur van de Miraflores sluizen afgezet. Met ons busladingen andere toeristen.
Als we aankomen worden de sluizen juist geschut. Er ligt een groot containerschip in.
Al met al een indrukkendwekkend gezicht. We hangen een hele poos rond op het complex. Het duurt natuurlijk wel even voordat de schepen door de sluizen heen zijn. Er moet een hoogteverschil van ruim 16 meter overbrugd worden. Rond 12.00 uur gaat het laatste schip erdoor. Dan is het wachten tot 15.00 uur voordat het eerste schip vanuit de Grote Oceaan weer de sluizen invaart. Maar zolang zijn we niet van plan om nog te wachten, we hebben er een aantal gezien. Nadat we de tentoonstelling over de bouw van het kanaal bekeken hebben en een 3D film over het kanaal gezien hebben nemen we de bus terug naar de stad.
De rest van de dag dwalen we een beetje door de stad. We verwonderen ons af en toe over de oudere gebouwen die zijn blijven staan tussen de hoge flats. Het hostel waar we verblijven is daar ook een voorbeeld van. De avond brengen we door op het dakterras waar een aangenaam briesje staat. Mooi moment om nog eens terug te blikken op de afgelopen weken. De tijd is gevlogen.
Morgen terug naar huis.

• 28 Maart 2016 - 15:40

Marianne:

Jullie vakantie zit er op. Bedankt voor de reisverslagen, ik heb jullie steeds gevolgd. Goeie reis terug en tot ziens in Nederland

• 28 Maart 2016 - 17:18

Jozien:

Bedankt dat ook ik zo mee kon lezen over jullie ervaringen, indrukken en foto's Het was geweldig. een hele veilige terugreis, Welkom thuis en dat de mooie herinneringen deze reis levend bij je mogen blijven
    gr