Weinig actie op de maandag - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Weinig actie op de maandag - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Weinig actie op de maandag

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

20 November 2017 | Sri Lanka, Unawatuna

Vandaag ook een rustig dagje. Na het ontbijt gaan we naar een klein strandje iets verderop. De eigenaar van het guesthouse brengt ons met de tuktuk weg, het is namelijk een hele klim om bij het strandje te komen omdat het achter een berg ligt. Ze noemen het jungle beach en er is maar een strandtentje waar je vers fruitsap kunt kopen. Maar we hebben voor lunch onze Happy Cow smeerkaasjes en crackers meegenomen, we zijn op alles voorbereid. Het is maar een klein strandje waar ook veel lokale bewoners komen zwemmen. Je kunt heel makkelijk de zee inlopen en vandaag zijn er weinig golven. We liggen in de schaduw van een boom en wisselen lezen af met zwemmen in zee. Het water heeft een heerlijke temperatuur. Af en toe is het bewolkt en vallen er wat druppels. Maar om half 3 besluiten we terug te lopen naar het gewone strand. Het is even klimmen maar dan kunnen we bergafwaarts. Tegen de tijd dat we op het grote strand aankomen barst de bui los. We zijn ergens op een terras gaan zitten onder een afdak en wachten hier, onder het genot van een drankje, het verloop van de bui af. Het blijft een poos stevig regenen.

Voor het avondeten kiezen we lokaal eten. Een soort curry buffet waar we 2 verse visjes bij nemen, rode snapper, die bereidt wordt met veel gember, uien en knoflook op de grill.

We lopen na het eten nog een stukje op om een ijsje te eten. De ijscotent is open maar de eigenaar is onvindbaar. na 10 minuten wachten houden we het voor gezien en kuieren terug naar ons guesthouse.