Weinig gebeurd vandaag - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Weinig gebeurd vandaag - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Weinig gebeurd vandaag

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

09 November 2018 | Laos, Vientiane

Reisdagen zijn onvermijdelijk en niet altijd de leukste dagen. Hoewel we maar 160 km verder reizen duurt het ruim 4 uur voor we van Vang Vieng naar Vientiane zijn. De wegen zijn op dit traject slecht. Het lijkt dat er ooit een asfaltweg gelegen heeft maar die is op stukken helemaal weg en het zijn daar keien en kuilen.
We zitten in een mini van met plaats voor 14 personen en de chauffeur. Weinig beenruimte en de bagage op het dak. Als we aankomen staan er tuk tuks te wachten. We weten dat het maar een kwartiertje lopen is naar het hotel laten we ons brengen. Een 5 minuten ritje verder staan we dan ook bij het hotel. Geen chique straat of hotel maar wel centraal gelegen. Vientiane is de hoofdstad van Laos en ligt aan de Mekong met aan de andere zijde Thailand.
Na de lange zit willen we wel de benen strekken en het eerste stuk van de wandeling brengt ons naar een koffietentje met goeie koffie en lekkere sanwiches. Waren we echt aan toe. Al dagen geen koffie op. Daarna flodderen we verder door de stad richting Mekong. Het is druk, warm en lawaaierig. We belanden na een tijdje weer op een terras en zien hier de vrijdagmiddagspits aan terwijl aan de overkant van de straat een grote markt opgebouwd wordt. Piet een biertje en ik een ijskoffie die ze hier maken met zoete gecondenseerde melk, heerlijk.
We zitten lang op het terras en als het donker wordt lopen we over de markt. Veel kleding, tasjes, horloges en telefoonhoesjes. Niks bijzonders. Eigenlijk wilden we naar een Indiaas restaurant maar dit blijkt bij aankomst juist vanavond gesloten. Uiteindelijk wordt het het restaurant tegenover het hotel. Super lekker Laotiaans eten. We sluiten af op de stoep van het hotel, er staat een tafel en een bankje. Ik haal bij het buurtentje een citroen mint shake en Piet neemt nog Lao bier. We plannen de dag van morgen en lezen nog wat.

• 10 November 2018 - 03:36

Marie-José:

Ruim een week onderweg! Heerlijk om iedere ochtend jullie reisverslag te lezen, standaard voorzien van een kop koffie (dat dan hier weer wel). De foto’s zijn van toegevoegde waarde dus fijn dat het weer lukt om ze te plaatsen. Zeker de foto van een leeg plein en de bloeiende boom, je zou bijna denken dat jullie alleen stof happen, plakkerige hitte, krioelende mensenmassa en klotsende busritjes meemaken. Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag!
    Groetjes en nog veel reisplezier.