Nog maar 13 dagen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Nog maar 13 dagen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Nog maar 13 dagen

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

07 Juli 2008 | Nederland, Tilburg

De dag van vertrek komt nu snel dichterbij. We hebben in de afgelopen weken nog het een en ander moeten regelen. Op 23 juni op stempeljacht in Den Haag want Dubai heeft zo zijn eisen als je bepaalde medicijnen meeneemt. Eerst al wat papieren en stempels verzamelt bij de huisarts en apotheek. Daarna naar de hofstad met de missie om voor 11 uur het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport te bezoeken om een stempel te halen van het BIG-register van huisarts en apotheek. Het volgende adres was het Ministerie van Buitenlandse zaken om dit weer te laten legaliseren. En de laatste stop was de ambassade van the United Arab Emirates om een paar mooie maar dure zegels te halen. Keurig op tijd maar, door wind op kop op de Scheveningseweg, met het zweet op onze rug waren we om tien
voor elf bij de ambassade. Keurig op tijd om er een spoedopdracht van te laten maken waardoor de papieren in de middag klaar zouden zijn. Spoedjes zijn altijd duurder dus bovenop de 40 kwamen er nog 20 euro bij. Tel daar nog 10 euro bij voor de legalisatie door het MinBuZa en het worden wel hele mooie zegels. Ik houd niet zo van die stempeljacht en het was al lang geleden dat ik het gedaan had. In de tijd dat Polen nog achter het IJzeren Gordijn lag waren we er aardig bedreven in. In plaats van me te ergeren had ik me voorgenomen om er een leuke dag van te maken met Ine. En dat is gelukt. Ine heeft een allergie voor Nederlandse ambtenaren, maar ze was verrast door de snelheid waarmee de stempels op het MinBuZa gezet werden.
En zo samen fietsend door Den Haag was het leven zo slecht nog niet. Om de tijd op te vullen tussen aanvragen en ophalen van de documenten zijn we naar de Haagse binnenstad gegaan. Het Mauritshuis was een goede keus. Veel Hollandse Meesters uit de Gouden Eeuw. Blijkbaar wordt het Mauritshuis een beetje onderkend door de Nederlanders want bij het afhalen van de audioguide vertelde de museummedewerker dat nog maar 10% van de bezoekers de Nederlands was. Den Haag is trouwens een leuke stad om te fietsen. Het is wel jammer als de zegels in anonimiteit de wereld overgaan en misschien door geen enkele ambtenaar bekeken gaan worden heb ik er maar een foto van gemaakt.

Op 30 juni was het cocktailparty bij de huisarts. Hier zijn we bijna pijnloos geënt voor de meest vreselijke ziektes. Niemand heeft last gehad. Voor de kinderen was het een makkie want die hoefden alleen maar een een enting voor Hepatites.
Piet en ik wel stereo maar het viel alles mee.

Vandaag 7 juli een nieuwe fotocamera gekocht. Onze oude Pentax reageert niet zo snel dus nu een Fuji die wel registreert voor dat de vogel gevlogen is.
Vanavond bezig geweest met mijn grootste hobby,(uhumm)de administratie op orde brengen. Morgen met Frida de oppastaken doornemen.

• 08 Juli 2008 - 15:30

Kirsten:

Veel plezier in Maleisië! :)
    Word lekker bruin, en geniet ervan!

Liefs,
    Kirsten

• 16 Juli 2008 - 13:39

Trudie:

Hoi, wat leuk zo'n site. Ik heb alles gelezen en me aangemeld met email adres. Ik zal jullie expeditie volgen. Succes