50 graden is niet ideaal - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ans & Piet - WaarBenJij.nu 50 graden is niet ideaal - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

50 graden is niet ideaal

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

21 Juli 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We zijn na een voorspoedige vlucht op zondag aangekomen in Dubai. Er stond keurig iemand met een bordje met onze naam erop te wachten, heel relaxed. Toen we buiten het gekoelde gedeelte van het vliegveld kwamen viel de warmte (en de vochtigheid) als een deken over ons heen. Op maandag hebben we een kaart gekocht voor de hop on hop off bus, dus een toeristische route waar je bij elke halte er uit kunt om later weer op te stappen. Zo hebben we veel van Dubai gezien. De toeristische attracties maar ook de grote bouwputten met de werkers. Maar wat is het heet. En we zijn dan met z'n allen tot de conclusie gekomen dat 50C niet de ideale temperatuur is om de toerist uit te hangen. Maar gelukkig zijn de winkelcentra lekker koel. Later in de avond zijn we nog naar de Creek gewandeld, bootjes kijken. Maar het was zo vochtig en heet dat we helemaal doorweekt van het zweet weer bij het hotel aankwamen. Dubai is niet geschikt voor wandelvakanties. We gaan vandaag nog met de bus wat dingetjes bekijken nog naar de markt en varen met een bootje op de Creek. De haven in Dubai is geweldig met alle oude houten vrachtschepen.

• 22 Juli 2008 - 07:17

Marianne:

Oeps al dat gezweet dat valt niet mee...Dan is een airco toch wel lekker. Of toch een burka? Maar ik zie dat de meisjes gewoon een hempje kunnen dragen. Hoe gaat het met niet roken? Want daar is het toch ook te warm voor. Voor morgen een hele goede doorreis naar Kuala Lumpur. Groetjes van de Keizersakker

• 22 Juli 2008 - 18:04

Kees En Elly:

Hallo toeristen, Dubai een hele ervaring zo te zien. Laat je maar lekker verwennen in het hotel met die temperaturen.
    In Hulten wordt het ook even een beetje beter.
    Groetjes, Elly en de rest.