Apen en brillen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Apen en brillen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Apen en brillen

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

04 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Weer een berichtje uit het warme Maleisië. Nu ik dit zit te typen hoor ik de oproep vanuit de moskee voor gebed. Dit horen we hier om de paar uur vanaf 6 uur 's morgens. Wat hier ook opvalt op het stukje strand waar we zitten zijn de zwart gesluierde toeristen uit het Midden-Oosten.Ze zitten in een groot hotel iets verder op. Niks geen burkini maar gewoon met lange gewaden en sluier lekker in de branding gaan zitten. Ik weet niet of ik hier ooit aan wen. We hebben tot nu toe leuke dingen gedaan op Penang. Gisteren zijn we naar de vlindertuin geweest en vanmorgen naar Spice Garden, een soort botanische tuin. Vanmiddag gewoon strand. Vanmorgen hadden we een mooie show toen we aan het ontbijten waren. Aan de overkant van de weg stond een kraampje waar een aantal dames rambutans aan het verkopen waren. Maar ze werden lastig gevallen door een heel groepje makaken. Dit zijn vreselijk brutale beestjes. Door middel van een toeter probeerden ze de apen uit het kraampje te houden. De kok van een restaurant kwam met zijn katapult om te helpen ze te verjagen. Ondertussen onze geroosterde boterhammetjes met roerei en glaasje vers vruchtensap ( appel, watermeloen of sinaasappel) naar binnen gewerkt. Een uurtje geleden
ook nog een avontuur beleefd. Piet, Jan en Margriet gingen mee in een speedboot waar een banaan achter hing met daarop een ander Nederlands gezin met kinderen en Roos en Jasmijn. Piet mocht mee in de boot om foto's te maken. Er zijn vandaag best hoge golven en met het uitstappen bewoog de boot flink door de golven waardoor Piet in het water viel. Kleren nat maar ook bril kwijt. Ga die maar eens zoeken in troebel water. Maar een van de jongens van de boot bleef zoeken en wonder boven wonder vond hij de bril!! We hebben hem maar een leuke beloning gegeven. Straks gaan we een lekker koud pilsje drinken voor mijn verjaardag. Taart met slagroom doet het niet zo lekker met dit weer. Maar eerst ga ik de reis voor de komende dagen regelen. We blijven nog een nacht langer hier en vertrekken dan naar koelere oorden voor 3 dagen om daarna weer tropisch te gaan.

• 04 Augustus 2008 - 09:17

Ans En Albert:

Ans, van harte gefeliciteerd en maak er een fijne dag van met Piet en kids. vele groetjes uit het kikkerland. We volgen jullie op de voet via de site.Heel spannend allemaal. Geniet ervan.Doeiiiii

• 04 Augustus 2008 - 10:56

Oma :

wat leuk het verslag en de fotho s ans de volgende keer moet je zelf ook er op ik heb je nog niet gezien groetjes moeder

• 04 Augustus 2008 - 11:38

Anja:

Hoi Ans, Piet en kids
    Bedankt voor al jullie verhalen en info.
    Wel 'n heel bijzondere reis als ik dit allemaal zo lees. Geniet er nog lekker van met z'n allen.
    En......Ans proficiat met je verjaardag. Dat is even 'n andere verjaardag als je gewend bent. Waarschijnlijk zul je deze niet snel vergeten.

Groetjes Anja

• 04 Augustus 2008 - 20:24

Frida:

Zonder geluk vaart niemand wel!
    wat klinkt het toch allemaal leuk wat jullie mee maken! Vooral de verhalen over apen en andere dieren zijn leuk. Ik kijk al weer uit naar jullie volgende avontuur. Dikke knuffel aan allemaal van Frida en Sjef xx

• 04 Augustus 2008 - 20:26

Frida:

Ans,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

• 04 Augustus 2008 - 20:54

Ria:

Ans, gefeliciteerd met je verjaardag. Een prettige voortzetting van de vakantie! Geniet er samen lekker van.

Groeten Chris & Ria