Op bezoek bij familie Doek - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Op bezoek bij familie Doek - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij familie Doek

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

06 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Terengganu

Vanmorgen op het vliegtuig gestapt. Was wel een kleintje met maar 50 plaatsen. Binnen een uur stonden we aan de oostkust. En daar is het wel even een beetje anders dan in de delen van Maleisië waar we geweest zijn. De Oostkust is nog heel traditioneel en niet zo toeristisch. En het is islamitisch maar met weinig andere groepen zoals Chinezen of Indiërs. Dus echt zoeken naar een plek waar je een pilsje kunt kopen. We hebben vandaag al een uitstapje gemaakt naar een plek waar vuurvliegjes zitten. Eerst langs de kust naar het noorden gereden. En ongeveer 50 kilometer buiten Kuala Terengganu deze beestjes gezien. Maar ook op bezoek geweest bij een Maleise familie in een traditioneel hutje in een vissersdorp. Daar thee gedronken en koekjes gegeten. en even de verkleeddoos ingedoken (zie foto's) Het was wel een avond met veel regen en omweer. Maar dat onweer is wel iets prachtigs. Geen gedonder maar regelmatig wordt de boel verlicht alsof het licht aan gaat en kun je de contouren van de palmbomen langs het strand zien.
We slapen vannacht in een vreselijk hostel. Het ruikt er zo muf. Even doorbijten want morgen gaan we naar Lake Kenyir. Eerst gaan we een nacht in een resort midden in het oerwoud op een eilandje midden in een stuwmeer. Dus douchen doen we lekker daar morgen. De volgende dagen gaan we met een boot op het meer varen en de jungle af en toe bezoeken. We hebben de 10 persoons-boot voor ons alleen afgehuurd. Met privé kok en reisleider. Als we daar op zondag van terugkomen gaan we meteen door naar eiland Kapas.Het is niet zeker dat we altijd internet hebben dus kan het wel een tijdje stil blijven op de log.

• 06 Augustus 2008 - 16:24

Hannie:

Staat jullie geweldig, met hoofddoek en rok! Vaker doen, mss iets voor het feestje van Ria? De kids kijken niet echt blij met het eten in het hutje, goede eters toch?
    Veel plezier tijdens de verdere tocht en let op je bril Piet, in de boot.
    Grotejes Hannie.

• 06 Augustus 2008 - 18:06

Marie-José:

Dit klinkt echt avontuurlijk! Ook het programma van de komende dagen spreekt mij wel aan. Veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's en avonturen.
    groetjes uit een tropisch Den Bosch.

• 07 Augustus 2008 - 06:46

Moeder :

mooie foto wat hebben jullie een vol programma ans leuk hoor groetjes moeder

• 07 Augustus 2008 - 13:42

Kees En Elly:

Nieuwe outfit staat jullie goed vooral het mutsje bij Piet.
    Op deze manier ben je als gezin wel erg met elkaar bezig. Ik heb weer met veel belangstelling de foto's bekeken. Veel reisplezier uit Hulten.

• 07 Augustus 2008 - 20:42

Marta And Andrew:

We thought that Ms & Mr Doek are very alike you. We like this photo very much!
    P.S. We become uncle and aunt again. My brother Andrew and Ania has become parents again. They have got a newborn son - Mateus!