Koud in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Koud in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Koud in Kuala Lumpur

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

16 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag weer een dagje stad. Eerst maar de was naar de wasserette gebracht. Morgen na 1 uur is het klaar.We gaan vandaag met de hop on-hop off bus door Kuala Lumpur. Ook willen we naar een winkelcentrum waar ze hockeyspullen verkopen. Eerst gaan we naar het marktgebouw. daar is nu een toeristische markt met allerlei souvenirs. Ik koop daar een aantal lapjes en we laten een sleutelhanger voor Mia maken. We gaan even in de orchideeëntuin kijken. Best aardig maar het is zo benauwd. Wat later op de dag barst er een onweersbui los. Het valt niet mee om de hockeyspullen te vinden. Als we de spullen eindelijk gevonden hebben in het winkelcentrum (wat meer op een doolhof en een mierennest lijkt) is het niet wat we er van verwacht hebben. Als we de bus opzoeken valt het nog steeds met bakken uit de hemel. Een voordeel: het is niet koud. Maar later in de bus staat de airconditioning gewoon aan. En dan krijg ik het voor het eerst in 4 weken koud. Vanavond eten we voor de eerste keer in de straat achter ons. We nemen de kortste weg, over een parkeerterreintje. Daar loopt een lekkere rat. De straat achter ons zit vol Chinese restaurants. Lekker zitten op plastic tuinmeubels en niet alleen op de stoep. Het verkeer heeft maar weinig ruimte want de halve straat is bij de terassen getrokken.Je kunt hier echt van alles eten. We zien krabben (redelijk normaal) maar ook grote kikkers in kooitjes en schilpadden. De Maleisiers zeggen dat de Chinezen alles eten behalve hout en ijzer. Ik wil het graag geloven. Maar wij houden het bij garnalen, kio, kipsaté en groentes. en natuurlijk vers fruitsap met gemalen ijs. Er was eerst wat twijfel bij sommige tafelgenoten maar uiteindelijk hebben we porties bijbesteld omdat het zo lekker was. De Chinezen zijn nog druk met een of ander feest en om de geesten te verjagen en anderen tevreden te stellen staan er tafels vol met offers en branden er (beter gezegd, roken) allerlei dingen. Een bijzondere omgeving om te eten. Daarna op terugweg even naar het Chinese winkeltje naast het hostel om te vragen of dat ze blikken met koeken in willen pakken zodat we ze mee naar huis kunnen nemen. We zitten hier ook naar de Olympische spelen te kijken. De foto heb ik genomen tijdens het kogelstoten van de dames.