Bootje varen en woestijn - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Bootje varen en woestijn - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Bootje varen en woestijn

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

22 Juli 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag nog een dagje hitte. We beginnen met een tochtje over de Creek. Eerst brunch in de Twin Towers, twee spiegelende torens aan het water met Rolex op het dak. Daarna bootje varen. Je verwacht verkoeling op het water. Maar helaas in de wind en in de schaduw op het dek is het nog steeds bloedheet. De oude houten schepen blijft een mooi gezicht en al die bootjes geven een beetje het Michael Palin " De wereld rond in 80 dagen" sfeer. Na de boottocht, die eigenlijk een lang promopraatje voor Dubai is, steken we met een kleine watertaxi de kreek over en gaan nog even naar "The Old Souk". Daarna droge kleren aantrekken om op woestijnsafari te gaan. We worden stipt 4 uur opgehaald met een Chevrolet Tahoe. Een groot luxe bakbeest met een benzineverbruik van 1:4 en in de woestijn zelfs 1:2. Maar de benzineprijs is hier toch wel wat lager namelijk 30 eurocent per liter. We zitten ruim en koel. We rijden naar een gebied op ongeveer een uur buiten de stad. Onderweg passeren we het huis (meer paleis) van de Big Boss van het land. In de woestijn was het, we hadden niet anders verwacht, HEET. Het crossen door het zand, de kamelen, de zonsondergang en daarna het kamp waar we gegeten hebben, het was toch wel bijzonder. We hebben een zakje woestijnzand verzameld toen Jan zijn schoenen uitdeed in het hotel.
Conclusie: Het is erg warm in deze decadente bouwput die Dubai heet