Aapjes kijken - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Aapjes kijken - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

31 Juli 2008 | Maleisië, Kuching

Het was een dag van excursies. We hebben twee tours geboekt bij Borneo Adventure. Niet goedkoop maar wel een kans veel te doen op een dag. We werden om 8.15 opgehaald met een busje met chauffeur en gids. In dit busje niet meer deelnemers dan alleen wij. Drie plaatsen vrij dus we zitten ruim. Eerst gaan we naar het Orang-Oetang opvangcentrum. Daar is het om 9 uur voedertijd. We zien een aantal moeders met kindjes die vanuit het oerwoud naar de voederplek komen. In het oerwoud is erg veel geluid van allerlei insecten. Het piept en fluit. Daarna rijden we wat verder het binnenland in om een longhouse van Dajaks te bezoeken. Geen toeristenhuis maar gewoon een gemeenschap waar gewoon gewerkt en gewoond wordt. En daarna nog naar een krokodillenboerderij. Ze kweken en doen hier onderzoek naar de krokodillen die op Borneo voorkomen. Het voederen was spectaculair. Om half 5 zijn we terug in het hostel. Vandaag nog een excursiedag naar Bako Nationaal Park

• 31 Juli 2008 - 06:19

Marie-José:

Altijd leuk om aapjes te kijken! Zijn jullie al gewend aan de temperatuur? groetjes Marie-José

• 31 Juli 2008 - 13:01

Oma:

fijn dat jullie zoveel van het land zien ik geniet met jullie groetjes moeder