Bericht van Roos - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Bericht van Roos - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Bericht van Roos

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

31 Juli 2008 | Maleisië, Kuching

Hallo iedereen!
ik dacht ik zal maar eens een berichtje plaatsen, omdat alleen berichten van mama, ook zo saai wordt.

We zijn gisteren naar de apen geweest, de orang-oetangs. Heeeeeel gaaf! Die beesten zijn zooo leuk om te zien. en die zelfde dag zijn we nog naar een krokodillen farm geweest.
Wauw! wat zijn die beesten gaaf, we hebben ze in actie gezien... want ze werden gevoerd. Nouja, een aantal dan... en het verblijf ernaast, hadden er 2 ruzie, dus toen zagen we dat ook meteen, die slaan gewoon met hun bekken tegen elkaar, hup tandjes tuffen maar, niet normaal. Verder hadden ze er daar ook nog andere dieren, zoals reuzevissen. Echt eng waren die gewoon, we gingen ze voeren, en toen sprongen er een aantal kleine visjes gewoon hup zo over het water heen..

Krokodillen zijn echt moeilijk om te zien in het water, dat is ook het verradelijkste, we moesten echt zoeken om ze goed te kunnen zien in het water, en op het land, konden ze echt uren stil liggen, we kwamen op het begin langs een kooi met een krokodil en toen we terug liepen had ie nog steeds z'n bek open!

Vandaag zijn we naar Bako geweest, ook heeel mooi!
We moesten eerst in een bootje, lekker vol dus, want we waren met z'n zessen en nog 2 andere personen naar het park toe.. en toen we daar aan kwamen, toen zagen we allemaal al makaken zitten, heel lief allemaal.
En toen moesten we een uur lopen, toen kwamen we bij het strand aan en konden we zwemmen, het water is daar tussen de 25 en 30 graden, heeeeel warm.
maar wel lekker natuurlijk.. en toen we terug kwamen, hebben we daar gegeten en konden we zelf nog wat rond lopen.
Ik wilde natuurlijk aapjes kijken en fotograferen, ik heb ook neus apen gezien, die lijken echt op Nederlands, zo heel relaxt met hun handen op hun knieeen zitten ze in de boom, en dan die dikke buik erbij, heeerlijk om te zien!
toen we op het laatste nog een rondje liepen, hebben we een slangetje gezien, en een aap met een pot pindakaas die hij van de mensen had gejat. ging ie volop met zijn hand door de pot en toen likte ie hem af, maar hij was natuurlijk niet de enigste die die pindakaas wilde hebben. Dus er werd heel erg om geruzied, zo erg dat er een aap uit de boom viel. Toen we op het laatste op het terrasje zaten, zat er een aap in de boom.. heel rustig met 2 beentjes bungelend, zichzelf een beetje te vlooien en te bekijken.. en toen hij later in actie kwam, ging ie de vuilnis bak op het terras maar eens onderzoeken en te legen. We hebben weer een bewogen dag gehad, het was een mooie geweldige maar toch ook wel vermoeiende dag. morgen gaan we lekker naar het strand en daarna naar de Regatta kijken!

Ik laat snel weer iets horen!

xx Roos

• 31 Juli 2008 - 15:36

Pien:

zo te horen was het een leuke dag! vooral dei apen lijken me zo leuk!:D
    xxx

• 31 Juli 2008 - 18:09

Oma :

roos leuk om van jou wat te horen groetjes oma

• 31 Juli 2008 - 20:46

Madelon:

Hallootjes,

Wat een rust hier zeg, nu jullie er niet zijn. Soms zelfs te rustig ;-)

Nou nou, jullie maken zo heel wat avonturen mee, zullen we maar zeggen.
    Jullie zijn in ieders geval echt enthousiast en das toch ook wel belangrijk.
    Ik blijf hier maar in dit kleine kikkerlandje jullie verhalen lezen en foto's bekijken. Zien we toch ook een beetje wat er gebeurd daar.

Heel veel plezier verder want voor je het weet is het weer voorbij.

Groetjes Madelon

• 02 Augustus 2008 - 15:08

Kristel:

het lijkt me zo vet daar he! volgens mij zijn jullie echt poepbruin als jullie terugkomen!
    dikkekus