Zeezicht - Reisverslag uit Mal País, Costa Rica van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Zeezicht - Reisverslag uit Mal País, Costa Rica van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Zeezicht

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

19 Maart 2016 | Costa Rica, Mal País

Vandaag geen gehobbel over stoffige wegen maar een stranddag. De zon is hier zo sterk dat we genieten van de oceaan vanonder de bomen. Piet gaat in de ochtend een wandelingetje langs de vloedlijn maken om schelpen te zoeken. Helaas is juist dit strand niet bezaaid met schelpen maar toch lukt het hem een aantal te vinden. Ook mooie uitgesleten stenen horen bij de oogst. Gaat vast weer een mooie verzameling worden.
We zijn al een aantal dagen bezig om de kaartjes voor de bus te regelen. Op donderdag 24 maart reizen we met de Tico bus rechtstreeks van San Jose naar Panamacity terug. Een pittige busreis van 16 uur. Omdat we verzekerd willen zijn van plaatsen, het is dan Witte donderdag en Goede vrijdag is een vrije dag in deze omgeving dus een lang weekend, kopen we de kaartjes online. Helaas heeft de busonderneming geen website met kaartenverkoop. Het gaat wel online maar erg omslachtig. Eerst een email gestuurd, email terug met instructies gekregen, scans van onze paspoorten gestuurd, bericht van de financiele adminstratie met verzoek om autorisatie voor onze creditkaart te geven terugontvangen, formulier in een internetcafe uitgeprint ingevuld en weer ingescand teruggestuurd en dan eindelijk kaartjes digitaal ontvangen die we ook weer uitgeprint moeten laten zien als we op de bus stappen. Maar het is uiteindelijk allemaal gelukt. Het uitprinten van autorisatie en later de kaartjes hebben we in een dorpje verderop gedaan. In Playa Santa Teresa was naast dat internetcafe ook een prachtig strand. Hier heb ik een poosje in de zon gelopen terwijl ik foto's gemaakt heb. Zo prachtig die bulderende oceaan en het uitgestrekte strand wat bijna helemaal leeg is. Het strandleven overdag speelt zich af onder de bomen of in het water. Want je ziet overal surfers dobberen, wachtend op de juiste golf. Natuurlijk niet bij de stukken waar de rotsen uit zee komen.
Als we iets voor zessen naar het strand gaan om de zonsondergang te zien is het druk op het strand. Nu lopen er veel mensen en zie je her en der de lichtjes van de terrassen onder de bomen. Het was een heerlijke stranddag.

• 19 Maart 2016 - 13:50

Marie-Jose:

Heerlijk om al het stof kwijt te raken op het strand. Of is er overal zand voor in de plaats gekomen? We genieten van jullie reisverslagen en de foto's geven een prachtig beeld.

• 19 Maart 2016 - 17:20

Jozien: