Uvita - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Uvita - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Uvita

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

21 Maart 2016 | Costa Rica, Uvita

We vinden het heel leuk dat we groepje trouwe lezers hebben. Hartelijk dank voor jullie leuke reacties.
We starten rustig op in Jaco. Heerlijk geslapen met airco. We lopen even de strip op om bij een bakker wat broodjes en jus d' orange te halen. Op de veranda van het hostel ontbijten we op ons gemakje met een zweverig muziekje en de geur van wierook, helemaal boedha stijl.
De plannen zijn om vandaag verder te rijden langs de kust om dan twee uur verderop, bij Uvita, ons laatste halte te hebben. Hier verblijven we niet direct aan de kust maar wat hoger op een berg. We hebben zich op het strand en kunnen nog wat van de natuur zien.
De rit naar Uvita is een beetje saai. We hebben wel 20 kilometer lang palmolieplantages. met twee keer een fabriek en af en toe een woonwijkje voor de arbeiders. Het hele gebied is in handen van Palma Tica, een bedrijf wat omstreden is om zijn manier van land verwerven en het aanleggen van de palmplantages.
Als we in Uvita aankomen gaan we op zoek naar de waterval. Hier kunnen we wat afkoelen op deze warme zondagmiddag. We zijn niet de enigsten. De jeugd uit de omgeving glijdt van de waterval af, het water heeft door de tijd heen de stenen glad geslepen. Daarnaast zijn er families aan de picknick. En dat gaat hier heel uitgebreid en pannen met eten komen er aan te pas. Als we er langs lopen ruiken we de heerlijke geuren van de gerechten.
We zitten een beetje te pootje baden als we in de bladeren aan de kant wat horen ritselen. Het is een prachtig groen met zwart kikkertje.
Er is een restaurantje bij de watervallen en daar lunchen we. Piet een hamburger en ik een wrap met rauwkost en grote garnalen. Smaakt weer goed.
Dan is het tijd om ons verblijf voor de komende 3 dagen op te zoeken. Het iseen flinke klim, ook met de auto.
We blijken de enigste gasten te zijn op ditmoment. Ons verblijf is een soort tent van gaas met een golfplaten dak. Maar als we de deur openzetten zien we de oceaan en als we aan de achterkant het gaas opzij schuiven zitten we midden tussen de planten. Zoiets als die hangende bruggen maar dan vanuit je bed.
We besluiten nog even af te dalen om vanaf het strand naar de zonsondergang te kijken. Helaas is het wat bewolkt. Ook hier onder de bomen families die op het einde van de dag hun picknick inpakken. Pannen, thermobakken enz. Het hele keukeninventaris hebben ze weer bij.
We. rijden nog net bij daglicht de stijle weg naar boven. Hier brengen we de rest van de avond door in het restaurant. Koude biertjes, lekker eten en een boek om te lezen. Maar we gaan om 20.30 uural slapen want morgen om 7.00 uur gaan we kayaken op zee. En de hitte en de hoge luchtvochtigheid zorgen ervoor dat je moe wordt.

• 22 Maart 2016 - 16:09

Moeder:

ans en piet prachtig verslag mooie fotddddddtoos maar ik zal blij zijn als je weer thuis bent groetjes moeder

• 22 Maart 2016 - 23:07

Marta:

Hello Ans en Piet,
    Seems that you are very active travelers and endovadours, looking at the map of your journey cross and around Costa Rica. Enjoy the nature, sun, ocean and yourselves! Best regards from Marta and Andrew

• 23 Maart 2016 - 13:53

Elton Raven:

Hoi Ans en piet,
    Zoals je weet kom ik uit curacao. Met verbazing heb ik gelezen wat voor leuks, spannends jullie hebben meegemaakt. Toppie zeg. Prachtige foto's. Behoudens vaat straks naar ons kikker landje.
    Groetjes,
    Elton