Aan alles komt een einde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Aan alles komt een einde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een einde

Door: Ans Holman

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

07 Augustus 2013 | Thailand, Bangkok

Dit is alweer het laatste verslag van onze reis naar Vietnam. Over de laatste dag in Bangkok is niet heel veel bijzonders te vertellen. Het was een dag van inpakken, ompakken en nog maar een keer winkelen. Ter onderbreking zijn we naar Siam Ocean World geweest. Gigantische aquariums met heel veel vissen. Alles wat we tijdens het snorkelen niet gezien hebben kunnen we hier alsnog bekijken. En alles wat we aan vis gegeten hebben is hier niet te zien. Er zijn een aantal schoolklassen dus het is is met tijden best rumoerig.
maar ook aan deze dag komt een einde, We reizen via de monorail naar het vliegveld. Eerst nog een stukje met de gewone monorail men dat is proppen. Het is spitsuur en met onze rugzakken vullen we de coupe aardig op. Maar gelukkig mogen we er na twee haltes al weer uit. Wij blij, zij blij. We stappen dan over op de trein die ons rechtstreeks naar het vliegveld brengt.
Door de naadloze verbinding zijn we eerder dan gepland op het vliegveld maar we kunnen  om half 10 al inchecken zodat we onze rugzakken al kwijt zijn. Door de winkel waar we de elektronica gekocht hebben werden we gewezen op we belasting terug kunnen vragen op het vliegveld, 7% van het aankoopbedrag. We hebben een dergelijk formulier bij meerdere winkels ingevuld.We gaan daar de benodigde stempeltjes voor halen in de vertrekhal  en melden ons achter de douane aan het loketje waarna we direct het geld contant terugkrijgen. Prettig geregeld.
De tijd vliegt en het is rond 1 uur in de nacht als we aan boord gaan van de Airbus A-380.
Het boarden gaat vlot want via drie punten stappen er mensen in, er gaan er ongeveer 500 mee. Deze laatste dag is zo vermoeiend geweest dat ik bijna meteen in slaap val. Het opstijgen gaat zo gladjes dat ik gewoon doorslaap tijdens het opstijgen. Nu zitten we op Dubai waar we over een paar uur aan het laatste stuk van de reis beginnen.
We hebben in het reisverslag natuurlijk niet altijd alle ongemakken verteld maar op deze laatste dag onthullen we wat: Kletsnatte wc's, ontstoken muggenbulten, afgebroken teennagel, opgezwollen voeten, uitgescheurde mondhoeken, kakkerlakken, ratten langs de straat, gebroken nachten, rochelende buurmannen, spugende mensen op straat, te koude airco, neusverkoudheid, ontstoken oorlel, vervuilde lucht, smerige soep, buikkrampen, dolle taxichauffeur,
Maar dit is natuurlijk maar peanuts. Het valt in het niet bij alle mooie dingen die we gezien hebben, alle leuke avonturen die we beleefd hebben en alle lieve en behulpzame mensen die we ontmoet hebben op deze reis.
Hoewel we nog een klein stukje te reizen hebben als ik dit schrijf durf ik gerust te zeggen dat het een zeer geslaagde reis is waarvan we allemaal genoten hebben.
Het was leuk om te merken dat er verschillende mensen ons gevolgd hebben of met ons meegereisd zijn via de verhalen.
Dank jullie voor jullie berichtjes bij het dagboek en op Faceboek.

• 08 Augustus 2013 - 16:09

Hannie:

Weer in het Nederlandse, fijn dat jullie kunnen terug kijken op een geslaagde goed verlopen reis :-)
    Ik ben benieuwd naar jullie "live" verhalen. Morgen spreek ik Piet bij ons etentje, leuk!!

• 08 Augustus 2013 - 16:18

Jozien:

Welkom terug in nederland, ik heb genoten van je verslagen je schrijft het zo levendig dat het erop lijkt of we met jullie meereizen. Rust lekker uit en kom weer terug op äarde"in Nederlan, pak de draad weer op van het alledaagse leven en geniet na van de indrukken, herinneringen, mooie natuur, cultuur, het samen zijn waardoor je weer energie hebt gekregen
    groetjes fam vd hout hulten

• 08 Augustus 2013 - 19:01

Sjel VanES:

Nu allemaal nog een paar dagen uitrusten en dan weer aan het werk, veel sterkte daarmee en bedankt voor het mooie verslag
    Sjel

• 08 Augustus 2013 - 19:07

Marianne :

Welkom weer terug in Nederland. Hopelijk is het thuiskomen net zo fijn als de reis; Lekker oogsten in de tuin en genieten van je zelfgekweekte groenten en fruit, zwemmen in je eigen zwembad enz.enz.
    Bedankt voor de mooie verhalen.
    Marianne

• 09 Augustus 2013 - 08:40

Jean-Paul Korst:

Beste Ans en reisgenoten,

Bedankt voor de prachtige 'live' verhalen. Heerlijk om te lezen. Ook de foto's zijn leuk om te zien, vooral natuurlijk van Het Weer....

Welkom terug in Nederland!

Jean-Paul

• 09 Augustus 2013 - 09:19

Marie-José:

Hoi familie,
    alle goede dingen in drieën wordt er gezegd dus misschien over een paar jaar nog eens?
    Nu eerst genieten van alle mooie herinneringen, foto's en verhalen vertellen.
    Wat zullen jullie lekker slapen in je eigen bed.

Marie-José

• 12 Augustus 2013 - 21:57

Jeannita Thielen:

Hoi familie,

Ik ben nu pas jullie reisverslag aan het lezen zelf ook op vakantie geweest en natuur druk druk druk, Voor vanavond ben ik gestopt bij de dag dat jullie zijn ga koken. Morgen lees ik weer verder net een boek maar leuk om te lezen wat julie tot nu toe allemaal gedaan hebben Jullie zijn nu waarschijnlijk aan het werk maar ik ga nog een paar avonden van jullie reisverhaal lezen

Jeannita