Het regent, het regent - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Het regent, het regent - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent

Door: Ans Holman

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

03 Augustus 2013 | Vietnam, Hanoi

We beginnen deze dag, 3 augustus weer met een lekker ontbijtje begonnen. Zoals eigenlijk iedere dag is het een omeletje. Maar deze keer heeft de kok er naast stengelui ook verse koriander doorgedaan. Dat vinden we dan weer wat minder. Het is niet zo'n heldere dag als gisteren dus het verre uitzicht zijn we kwijt. Om 10 uur vertrekken we de taxi naar een waterval die ruim een half uur verder hoog in de bergen ligt. The Love Waterfall met de Golden River. Eerst rijden we naar een iets hoger punt waar we prachtig uitzicht hebben op de bergtoppen. De Fransipan, de hoogste bergtop van Indo-China ligt ook in deze hoek. Als we bij de watervallen aankomen begint het te miezeren. Natuurlijk hebben we onze wegwerpregenjassen niet bij. Dus kopen we een aantal papaplu's. Dan kan de afdaling beginnen. Dalen is nooit zo moeilijk. UIteindelijk komen we bij de watervallen die best mooi zijn. De stenen in de rivier zijn begroeit met gele alg, vandaar de beschrijving met goud. We maken een aantal foto's en beginnen dan weer aan de klim naar boven. We prijzen ons gelukkig dat het hier wat koeler is met deze inspanning. Het miezeren is overgegaan naar hard regenen. We zijn heel blij met onze nieuwe plu's.
Op terugweg komen we nog langs een andere waterval maar daar nemen we een foto van en gaan dan weer snel in de auto zitten. Het gaat steeds harder regenen.
En veel spannender wordt het deze dag niet want het is ondertussen keihard gaan regenen en dat blijft het de rest van de dag doen. We lopen nog even over de markt en kopen wat spulletjes en fruit voor de treinreis vannacht. Maar het drupt overal en het water gutst langs de stoeprand. Na een lekkere lunch,bivakkeren we in het halletje van het hotel. Er is weinig aan als het zo hard regent. Er is geen berg te zien alleen maar nevel. We prijzen ons dan ook gelukkig dat we gisteren prachtig weer hebben gehad.
Het is gewoon wachten tot we naar het station gebracht worden om op de trein te stappen van 18.40 uur.
Als we na een rit van een uur op het station aankomen valt het nog steeds met bakken uit de hemel.
Deze keer hebben we een coupe waar 6 mensen in kunnen slapen zgn. hard sleeper. Dit is een superdun matrasje maar het slaapt boven verwachting goed. Omdat het weer de lokale boemel is ontbreken de zittoilets. Het is dan ook een hele uitdaging om in een flink schommelende trein gebruik te maken van een hangtoilet. Ik ga als eenling in de volgende coupe. Hier liggen op de bovenste bedden 2 Fransen, de rest zijn Vietnamezen. Korte tijd na vertrek wordt het rustig in de trein en ik val vrij snel in slaap. Als ik wakker wordt is het al 10 uur. Dat betekent dat ik al twee uur geslapen heb. Ik val weer in slaap en wordt na een paar uur weer wakker. Zo schiet de reis wel op.