Papierwinkel - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Papierwinkel - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Papierwinkel

Door: Ans Holman

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

26 Juni 2013 | Nederland, Tilburg

Vorige week hebben Piet en ik flink zitten puzzelen om er een vlot lopende route van te maken. Dit betekent: niet ieder dag wisselen van slaapplaats en overnachten in plaatsen waar wat te beleven is. Dit is de reden dat er naast de treinreis van 15 uur ook nog een keer tijdens de reis een flinke afstand overbruggen met het vliegtuig. We vliegen van Dong Hoi naar Hanoi.
De overnachtingen in Vietnam zijn allemaal geboekt op de nachttrein naar Sapa na. Ik wil deze tickets kopen op het station als we aan het begin van de reis in Ho Chi Minh zijn. Deze kaartjes hebben we ruim 2 weken later nodig, ik schat zo in dat ze nog niet uitverkocht zijn.
Gelukkig is er geen dag van jagen op visa bij consulaten en/of ambassades.
Thailand heeft er alle vertrouwen in dat we vertrekken en voor Vietnam is een Visum On Arrival te regelen. Via het internet kan ik de voorbereidingen voor dit visum treffen.
En met de vaccinaties viel het ook mee al blijf ik het een raar verhaal vinden. Het plan was om ook het advies te volgen en een advies voor vaccinatie voor buiktyfus te nemen. Maar bij de apotheek bleek dat het vaccin bijna niet leverbaar is. Dat betekent dat de indicatie door de fabrikant van de entstof "aangescherpt" wordt. Wij vallen nu buiten de categorie waarvoor het dringend geadviseerd wordt om een dergelijke vaccinatie te halen. Toch heel bijzonder dat door gebrek aan entstof de adviezen bijgesteld worden. Ik heb niet het idee dat die buiktyfus bacteriën zich laten leiden door wel of niet voorradig zijn van entstof.
Piet is al een beetje aan het oefenen voor Vietnam: hij heeft buikgriep.
Ssstttt, niet de goden tarten.
Het komende weekend is het rommelmarkt in Hulten. Als dat organisatorisch achter de rug is kan ik me helemaal richten op de voorbereidingen. De teller op de Ipad laat zien dat het nog 17 dagen tot vertrek is. We hebben er nu al zin an!!

• 27 Juni 2013 - 06:50

Patricia :

Hoi Ans,
    Volgens mij gaan jullie nog een groter avontuur aan met nog meer regelen dan wij!!
    Hier alles gestaag in voorbereidingen, overal stapeltjes met kleren, wassen, strijken en poetsen! Ik zal blij zijn als we eenmaal in het vliegtuig zitten....
    Veel succes nog met alle voorbereidingen! En natuurlijk veel plezier in Vietnam!
    Groetjes, Patricia
    PS: de IPad is een feit!!

• 27 Juni 2013 - 08:33

Jacquie:

Hi to all of you. Sooo exciting. Wish I was going with you!
    Sounds like you have thought of absolutely everything. Strange story about the Typhoid vaccs though. What did the GGD say?

I hope that Piet is better soon.

Have a wonderful, wonderful time. I,m looking forward to following your travels on here.

Lots of love Jacquie. x

• 02 Juli 2013 - 15:44

Piet Van Het Archief:

Hi collega,
    Kan ik stiekum mee als handbagage?