Veel kilometers en weinig slaap - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Veel kilometers en weinig slaap - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Veel kilometers en weinig slaap

Door: Ans Holman

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

15 Juli 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het is hier al weer woensdag 8 uur n de morgen. De rest van het gezelschap ligt nog op een oor als ik dit verslag schrijf. Niet zo verwonderlijk want er is nog een kleine jet lag. Dat was ook de reden dat we gisterenavond nog vrolijk tot na twaalven buiten op het terras gezeten hebben. En we waren de dag toch al voor zeven uur begonnen.
Maar laat ik bij het begin beginnen.
Zondag was de dag dat de reis ging beginnen. Ook die dag begon de dag ook al vroeg. Jan had al een paar dagen last van zijn ogen en op de vroege zondagochtend toch maar besloten om de huisartenpost alsnog te bellen. Toen we om 9 uur langs mochten komen werd al snel duidelijk dat de oogjes onstoken waren. Druppelen en geen lenzen was het advies. Dus nog maar een oud brilletje opgezocht zodat Jan toch nog iets kon zien.
Nadat in de loop van de zondag nog een paar mensen langs gekomen zijn om afscheid te nemen of om laatste instructies te krijgen voor hun rol als kamermeisje en tuinman en de laatste zaken opgeruimd en afgehandeld zijn kunnen we rond 15.30 richting moeder/oma. Hier wacht ons nog heerlijke soep en broodjes met allerlei lekkers en gehaktballen. Een mooi gerecht om je voor te bereiden op de reis.
De reis naar Dusseldorf verloopt voorspoedig, inchekken gaat vlotjes en voor dat we weten zitten we in het vliegtuig.
De tussenstop op Dubai is voor ons lijf, wat nog met de Nederlandse tijd leeft, zwaar. Het is 4 uur in de morgen als we op het vliegveld aankomen en in een supergroot winkelcentrum belanden. Want aan het vliegveld in Dubai is in sinds ons laatste bezoek hard gewerkt en is indrukwekkend. De terminals zijn via treinen met elkaar verbonden. Veel chroom, staal en glas. Na een paar uur mogen we weer verder. Het is vermoeiend dit tweede stuk. Tjdens de vlucht is er steeds daglicht en is het niet makkelijk om te slapen. Gelukkig is het eten wat bij de Emirates geserveerd wordt heel lekker en zorgen de stewardessen ervoor dat we voldoende te drinken krijgen.
Als we landen in Thailand is het al donker. Welke temperaturen we ook al weer kunnen verwachten voelen we als we vanaf het vliegtuig de slurf inlopen. Meteen herkennen we de vochtige warmte weer.
Buiten bij vliegveld melden we ons bij de kleine balies waar je een taxi kunt boeken. Hier heb je de garantie dat de taxi op de meter rijdt en dat je niet al te veel besodemietert wordt.
Bij het hostel zitten we nog een poosje buiten en halen bij de supermarkt aan de overkant koude drankjes. We zijn doodmoe op deze maandag na een lange reis. We zijn op zondagmorgen opgestaan en gaan omgerekend naar Nederlandse tijd op maandagmiddag pas slapen. De hazeslaapjes in het vliegtuig niet meegerekend.