Daar gaan we - Reisverslag uit Kaôh Rŭng, Cambodja van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Daar gaan we - Reisverslag uit Kaôh Rŭng, Cambodja van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Daar gaan we

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

19 November 2018 | Cambodja, Kaôh Rŭng

We slapen prima in ons houten hutje niet ver van de branding. Met het geluid van de zee val je zo in slaap. We hebben gisteren niet zo’n blij nieuws ontvangen en daarom onze reisverzekering gebeld om te kijken of we vervroegd terug kunnen naar Nederland. De centrale die dit soort telefoontjes afhandeld moet eerst nog overleg plegen met onze reisverzekering wat en hoe er gedekt is. We doen onze melding op zondag dus pas maandag ishet kantoor weer bemand. Hoewel we het aannemelijk vinden dat de verzekering ons zal helpen is het toch even afwachten.
Daarom de dagmaar beginnen met een lekker ontbijt en daarna maken we een lange strandwandeling. Nederland slaapt nog dus hoeven we tot in de middag Cambodjaanse tijd geen bericht te verwachten. Tijdens de strandwandeling zoeken we schelpen want we verwachten dat dit de enige kans is om te verzamelen. Na de wandeling zoeken we een plekje onder de palmboom om Boer zoekt vrouw te kijken. Terwijl we dit zitten te kijken appen we met Jan en Annet en spreken af even te beeldbellen. Hetis in Nederland nog erg vroeg in de morgen maar het is fijn Jan en Annet even te spreken. Vanwege complicaties in de zwangerschap van Annet willen we graag eerder naar huis zodat we bij ze in de buurt zijn.
Gelukkig komt in de loop van onze middag een telefoontje van de ANWB alarmcentrale dat ze voor ons een reisschema gaan maken.
Dit betekent dat we morgenvroeg met de boot naar het vaste land gaan. Later ontvangen we twee schema’s maar bij beide schema’s moeten we een dag in Sihanoukville wachten om dan door te vliegen naar Bangkok of Phnom Pehn om dan verder door te vliegen naar Amsterdam of Brussel.
We hebben een ander voorstel en de alarmcentrale keurt goed dat we van Sihanoukville naar Phnom Penn een taxi nemen en daar een nacht in een hotel verblijven. Dit betekent dat we nog een dag in Phnom Pehn kunnen zijn en de toerist uithangen, souveniertjes kopen en in een luxe hotel slapen. Daar was het deze reis nog niet van gekomen. Maar om de reis in stijl af te sluiten hebben we in een vijfsterrenhotel een suite met zicht op de rivier geboekt. Zoals Johan Cruijff al zei, ieder nadeel heb zijn voordeel. Het wordt een pittig dagje reizen, eerst twee uur met de boot en dan nog vijf uur met de taxi maar dan wacht er een heerlijke badkamer. Iets wat we hier op het eiland niet hebben. Na een dagje Phnom Phen stappen we op het vliegtuig naar Hong Kong en daar vertrekt een paar uur later het vliegtuig, donderdagmorgen landen we om 6.10 in Brussel, komende uit Hong Kong met Cathay Pacific.Compliment aan de alarmcentrale!

• 20 November 2018 - 03:56

Natascha :

Oh nee toch...... wat een verschrikkelijk nieuws. Fijn dat jullie zo snel terug kunnen komen en er voor Jan en Annet kunnen zijn. Probeer nog even te genieten van deze prachtige reis xxx

• 20 November 2018 - 03:58

Marie-José Meeuwissen:

Geniet van de laatste dagen vakantie, lekker luxe:) Goede terugvlucht en voor iedereen fijn als jullie weer veilig thuis zijn. Groetjes Marie-José

• 20 November 2018 - 14:23

Hannie:

Jammer dat jullie deze prachtige vakantie moeten afbreken en fijn dat het zo goed geregeld is door de alarmcentrale.
    Goede reis en het zal een opluchting zijn om weer in nabijheid van Jan en Annet.
    We duimen voor een goede afloop, goede reis!!

• 20 November 2018 - 17:48

Jeannita Thielen:

Dit is geen goed nieuws om je vakantie te moeten afbreken,maar voor Jan en Annet is het goed als jullie in de buurt zijn. Je gezin gaat voor. Veilige thuis reis Groetjes Frans en Jeannita