Een flinke regenbui - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Een flinke regenbui - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Een flinke regenbui

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

21 November 2017 | Sri Lanka, Galle

Vandaag starten we onze dag op het strand. Gewoon lekker onder een parasol op een bedje een boekje lezen. Na de lunch, lekkere sandwiches en een pot thee, vertrekken we naar Galle. Daar is een fort wat door de Nederlanders is gebruikt in de VOC tijd. Vanaf het kleine strandje waar we eerder deze week zaten zagen we Galle liggen aan de andere kant van de baai. Een tuktuk ritje van 20 minuten en we staan bij de ingang van het fort. Onderweg zien we veel vissersboten liggen en een kleine markt waar de vangst van die dag wordt verkocht.

Het fort steekt overal ver bovenuit en we begrijpen dat met de tsunami het fort stand gehouden heeft en weinig schade geleden heeft.

We lopen over de fortmuren en kijken over de baai uit. We zien dat de lucht aardig donker begint te kleuren, we weten dat er regen is voorspeld want de plu’s hebben we meegenomen. Maar het ziet er deze keer wel heel dreigend uit. We lopen juist door de smalle straatjes als de bui lostbarst en vluchten een cafeetje binnen. We bestellen een drankje en ik ga voor een cappucino. Het ruikt hier naar koffie dus er is een redelijke kans dat die ook naar koffie smaakt. Sri Lanka is geen koffieland en ik drink dan ook mijn eerste koffie sinds aankomst. Lekker bakkie. Piet houdt het liever bij verse jus d’orange. Buiten begint het steeds harder te regenen en het onweert flink. Langzaam vult de straat zich met water en kort daarna valt de elctriciteit uit. Gelukkig komt dat weer op gang maar het onweer blijft een beetje hangen dus het is donderslag na donderslag. Maar na een uur wordt het regenen minder. Het is al aan het schemeren als we naar buiten lopen om weer terugte gaan naar de muren van het fort.

Vanaf Flag rock, het uiterste zuidelijke puntje van het fort zien we de schitterende zonsondergang. We lopen nog een poosje door de smalle straatjes. Het doet allemaal heel knus aan.

Buiten het fort nemen we de tuktuk terug en door de avondspits rijden we terug naar Unawatuna.

We zoeken een gezellig restaurantje op en sluiten weer een mooie dag af.

• 22 November 2017 - 15:24

Elly Havermans :

Goedemiddag Piet en Ans,
    Het reisverslag van een paar dagen gelezen en de mooie foto's bekeken.
    De regen was niet erg denk ik dan frist het wat op, jullie hebben wel een heerlijke vakantie heel fijn geniet er nog maar even van.
    In Hulten geen bijzonderheden te melden.
    Groetjes, Elly

• 22 November 2017 - 21:35

Jozien:

Wat een schitterende foto het licht door de donkere wolken. Echt een schilderij. Het kan daar dus ook recht naar beneden regenen

• 22 November 2017 - 22:28

Marie-José:

Wat leuk om te lezen. We volgen jullie prachtige verhalen en sfeerplaatjes, heerlijk om dit tempo te volgen. Dat lukt hier niet helemaal ;-)
    Geniet van deze reis.
    Groet Marie-José