Aan alles komt een einde - Reisverslag uit Doha, Qatar van Ans & Piet - WaarBenJij.nu Aan alles komt een einde - Reisverslag uit Doha, Qatar van Ans & Piet - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een einde

Blijf op de hoogte en volg Ans & Piet

30 November 2017 | Qatar, Doha

Na een dag met regen schijnt deze ochtend gelukkig de zon weer. Dat betekent dat we voor ons laatste ontbijt op dit adres weer lekker buiten kunnen zitten. We ontbijten vroeg zodat we nog een uurtje op het strand kunnen zijn voor dat we om 12 uur de boottransfer naar Male, het vliegveld, hebben.

Gisteren heeft het de hele dag geregend en hebben we onze tijd doorgebracht met wat lezen. Op zich ook niet verkeerd om gewoon helemaal in de ruststand te staan.

De overtocht verloopt voorspoedig en ruim op tijd zijn we op het vliegveld. De overtocht hebben we samen met een gezelschap Chinezen uit het hotel. We komen ze ook weer tegen in het vliegtuig naar Colombo.

Het is slecht weer boven de golf van Bengalen, er is een cycloon. In Sri Lanka zorgt het al dagen voor heel veel regen overal. Tijdens de vlucht is er behoorlijk turbulentie wat ook daar mme te maken heeft.

Als we landen op Colombo is het droog maar kunnen we zien dat het eerder flink geregend heeft.

We nemen de taxi naar het guesthouse waar we de eerste nacht ook verbleven zijn. We krijgen een kamer die luxer is dan gereserveerd. We hebben een fijn balkon en een tv.

Het is de eerste keer dat we met avond deelnemen aan het verkeer. Alles is dan nog onoverzichtelijker. Alle soorten verkeer op dezelfde baan, het een nog slechter verlicht dan de ander. Maar we hebben een chauffeur die rustig rijdt wat wel zo aangenaam is.

Na aankomst drinken we eerst een fles Lion bier leeg. Want een koud pilsje hebben we een aantal dagen moeten missen. Voor het avondeten gaan we weer naar het restaurant van de buren.

Nog een keer rijst met curry.

Het stortregent en waait flink en de volgende morgen vertelt de eigenaar dat de vissersboten geadviseerd was niet ver de zee op te gaan vanwege de hoge golven en harde wind.

We vliegen vandaag terug naar huis en zullen om 15.00 uur vanuit het guesthouse naar het vliegveld gaan. Onze vlucht vertrekt om 19.00 uur. We zijn al ingecheckt en hebben een plaatsje bij het raam. We zijn deze morgen nog met de tuktuk naar de vismarkt gegaan. Maar vanwege het weer zijn niet alle kramen bezet, niet alle boten zijn uitgevaren. We lopen terug langs het Dutch Canal, nog een restant uit de VOC tijd. Via dit kanaal werd o.a. de kaneel vanuit het binnenland naar de haven van Colombo vervoert. Nu is het een vies water met af en toe wel pitoreske doorkijkjes. Het regent bijna constant en we bedenken ons hoe dat we de afgelopen weken geboft hebben met het weer. Want alles is mooier, leuker en gezelliger met het zonnetje. Al is de temperatuur nu met 25 graden wel aangenamer dan de 30 die we bijna de hele reis gehad hebben.

Als we straks in het vliegtuig zitten kunnen we terugkijken op 4 geweldige weken: we hebben prachtige dingen gezien, lieve mensen ontmoet en samen heel veel plezier gehad.

Foto’s plaatsen lukt even niet dus dat doen we als we thuis zijn.

Voor al onze volgers: dank je voor jullie interesse en reacties.

• 30 November 2017 - 21:44

Natascha:

Hele goede en veilige reis naar huis Ans en Piet. Ik heb genoten van de reisverslagen en ben benieuwd naar de verhalen.

• 30 November 2017 - 23:25

Marie-José:

Al aan boord? Goede vlucht en welkom thuis!

• 30 November 2017 - 23:45

Jozien:

Goede reis, en pas op, de overgang naar kouder weer is wel erg groot

• 01 December 2017 - 09:22

Frank En Corrie :

Goede reis terug.
    Het regent hier niet maar het is wel koud.